fbpx

Agnieszka Majewska
Agnieszka Majewska 5 Min Czytania

⛰ Góry Bardzkie

AHOJ! 📌 Wczoraj zdobyliśmy kolejny szczyt Korony Gór Polski – Kłodzką Górę (757m.n.p.m). Na szczycie wybudowano wieżę widokową mierzącą 35 metrów. Po pokonaniu około 160 schodów (ponoć jest ich dokładnie 166) naszym oczom ukazuje się widok na panoramy Masywu Śnieżnika, Gór Orlich, Bardzkich i Sowich. 💵 Budowa wieży pochłonęła około 1,3 miliona złotych i jest częścią tzw. „szlaku grzbietowego”, który łączy 10 wież widokowych i platformę widokową w Radkowie.

🏞 Wieża widokowa położona jest w Górach Bardzkich, na szczycie Kłodzkiej Góry między Przełęczą Łaszczowa, a Przełęczą Kłodzką. Do wieży prowadzą dwa szlaki: 🟡 żółty z Kłodzka i 🔵 niebieski z Barda. Wieża posiada cztery platformy widokowe, z których najwyższy położony jest na wysokości 30.5 metra. Na samej górze nieźle wieje i mocno buja. Odchyły od pionu odczuwamy już w połowie drogi na szczyt. Niestety nie każdemu uda się tu wejść. Osoby z lękiem wysokości będą miały poważne trudności. Spotkaliśmy 2 osoby, które pomimo ⏱ 1,5h wspinaczki nie zdołały wejść na punkt widokowy. Szkoda…, bo widok z najwyższej platformy jest wspaniały! (360 stopni).

JAK WEJŚĆ NA GÓRĘ KŁODZKĄ:
👉 Najszybsza droga na Kłodzką Górę prowadzi z Przełęczy Kłodzkiej i zajmuje około 1,5h. Znajduje się tam bezpłatny parking, na którym możemy pozostawić samochód. Od parkingu odchodzą 3 trasy: 🔵 szlak niebieski pieszy oraz niebieski i 🔴 czerwony rowerowy. Niech Was nie zmyli brama Pętli Kłodzkiej! Przekraczając ją będziecie poruszać się niebieskim szlakiem rowerowym, który biegnie u podnóża góry. 🚶‍♂️Wejście na szlak pieszy znajduje się po lewej stronie i jest lekko schowany za drzewami. Wędrując szlakiem na Górę Kłodzką, miniecie po drodze trzy niższe szczyty: Podzamecką Kopę, Trzy Granice oraz Jelenią Kopę. Pierwsza część trasy jest bardzo stroma, znajdują się na niej liczne kamienie, szuter i o ile wejście jedynie mocno Was zmęczy to trasa powrotna może okazać się dość niebezpieczna – szczególnie dla dzieci! Łatwo tu o upadek i nie ma wręcz mowy, o jakimkolwiek zbieganiu! Po wejściu na Jelenią Kopę należy odbić w 🟡 żółty szlak i nim kierować się na szczyt. Powinno Wam to zająć maxymalnie 15 minut. Na szczycie czeka kolejne wyzwanie – 160 schodów do pokonania i nagroda w postaci niesamowitego widoku na panoramy Masywu Śnieżnika, Gór Orlich, Bardzkich i Sowich. Na szczycie znajduje się również żółta skrzynka z pieczątką do książeczki PTTK.

👨‍👩‍👦‍👦 Nasza rodzinka na szczyt weszła po 3h! – omyłkowo niebieskim szlakiem rowerowym, częściowo żółtym i dziko przez las. Trasa była piękna! Wąskie, kręte ścieżki, drewniane mostki, strumyki i wspaniałe widoki na pobliskie miejscowości. Na trasie byliśmy sami i dopiero po około 2h zorientowaliśmy się, że idziemy w złym kierunku. Na szczęście chłopcy byli mega dzielni i mieliśmy ze sobą drona, dzięki któremu wiedzieliśmy, w jakim kierunku zmierzać. Po kilku godzinach marszu dotarliśmy na szczyt a wycieczkę na Górę Kłodzką będziemy wspominać latami! Trasę powrotną pokonaliśmy bez większych niespodzianek z aplikacją 📱Vindy Maps, którą bardzo Wam polecam.

CO WARTO WIEDZIEĆ:
📌 Góra Kłodzka – Pasmo: Sudety; Góry Bardzkie; Grzbiet Wschodni.
⏱ Najszybsza trasa zajmuje 1,5h. START z Przełęczy Kłodzkiej.
🚗 Bezpłatny parking.
🟡🔵 Do wieży prowadzą dwa szlaki: żółty z Kłodzka i niebieski z Barda.
⛰ Wchodząc na Górę Kłodzką miniecie po drodze 3 mniejsze szczyty: Podzamecką Kopę, Trzy Granice oraz Jelenią Kopę. Dzięki temu jest czas by odpocząć, bo rasa biegnie: 3 x góra-dół.
🚴‍♂️ Na Górę Kłodzką można wjechać rowerem. Cała trasa nie ma więcej niż 283 m przewyższenia.
👶👧🧒 Wieża jest bezpieczna dla dzieci, barierki są bardzo wysokie, schody wygodne do wchodzenia – nic nie wzbudziło naszego niepokoju.
❗️Trasa nie nadaje się dla wózków!
❌ Na szczycie brakuje stolików i ławeczek.

Wieże widokowe już postawione lub będące w trakcie budowy w ramach projektu „Czesko-polski szlak grzbietowy – część wschodnia”:

1. Wieża na Orlicy, Duszniki Zdrój
  2. Wieża na Czerńcu, Międzylesie
  3. Wieża na Jagodnej, Bystrzyca Kł.
  4. Wieża na Kłodzkiej Górze, Góry Bardzkie
  5. Punkt widokowy Guzowata, Radków
  6. Odbudowa wieże widokowej na Włodzickiej Górze, gm. Nowa Ruda
  7. Przebudowa wieży Słupiec na wieżę widokową, Nowa Ruda
  8. Wieża widokowa na Wielkiej Destnej
  9. Wieża na Feistuv kopec
  10. Wieża na Sibeniku
  11. Wieża w gminie Vysoka Syrbska

Jeśli spodobał Ci się Nasz wpis UDOSTĘPNIJ GO PROSZĘ,
klikając w poniższy baner Facebooka lub Instagrama. 👇

🔹 Polub naszą stronę na FACEBOOKU.
🔸 Zajrzyj na Nasz INSTAGRAM.
🔹 Obejrzyj więcej filmów na Naszym kanale YOU TUBE.