fbpx

Agnieszka Majewska
Agnieszka Majewska 16 Min Czytania

🇮🇹 Camping w Peschiera del Garda

AHOJ! Na majówkę spełniliśmy jedno ze swoich podróżniczych marzeń i przez całe 8 dni odpoczywaliśmy na Del Garda Camping and Village w Peschiera del Garda we Włoszech. Domki nad Jeziorem Garda rezerwowaliśmy przez stronę www.eurocamp.pl (#współpraca)

Jezioro Garda przez swoje niesamowite położenie między górami tworzy kurort idealny. Wyobraźcie sobie tylko te deptaki, palmy, zapach włoskiego jedzenia, małe kościółki, zameczki, krystaliczną, turkusową wodę, a w tle szczyty niczym z tapety Windowsa. 🙂 Nas ten klimat zachwycił i na pewno będziemy tam wracać. Północna część jest najbardziej malownicza, ponieważ szerokie na około 4 km jezioro otaczają szczyty sięgające ponad 2 000 m n.p.m., ale to właśnie południowe wybrzeże, gdzie wypoczywaliśmy, jest miejscem, gdzie jezioro jest najszersze i względnie płytkie. Południe Gardy jest także świetną opcją dla osób, które chcą zwiedzić Włochy. Blisko stąd do Werony, Wenecji, a nawet Mediolanu. Góry także są obecne w krajobrazie i w pogodne dni widoczne na horyzoncie.

DOJAZD Z WROCŁAWIA

Trasa z Wrocławia była długa i monotonna, ale również wygodna, ponieważ pod samo miasteczko doprowadziła nas autostrada, a na niej ku naszemu zdziwieniu same rejestracje PL. Ba! Nawet 80% języka, jaki słyszeliśmy podczas tych kilku dni to Polski.  Wyjechaliśmy z Wrocławia o 19:00 myśląc, że nocna podróż będzie łatwiejsza dla dzieci. Okazało się, że przebudzenia na siku itp. totalnie ich rozbudzały i wprowadzały niepotrzebny stres i nerwy, o to, że jest im zimno, że trzeba iść na stację i nie można wygodnie się położyć. Reasumując, nasza podróż powrotna do Polski, za dnia, wyglądała dużo lepiej i choć równie długa to dzieciaki miały zdecydowanie lepszy nastrój, a my nie walczyliśmy z własnymi, ciężkimi powiekami.

Z Wrocławia kierowaliśmy się na Drezno, Norymbergę i Monachium. Następnie minęliśmy austriacki Innsbruck i jechaliśmy w stronę Werony, by nad ranem przywitał nas napis ITALIA. Do odebrania kluczy, mieliśmy jeszcze sporo czasu, dlatego postanowiliśmy odbić z autostrady wcześniej i jechać wzdłuż jeziora. Spowalnia to dotarcie do Peschiery o około 1h.

CAMPING DEL GARDA VILLAGE

Nigdy wcześniej nie spaliśmy rodzinnie na campingu. Taki rodzaj wypoczynku okazał się dla nas strzałem w 10! Już po kilku minutach i sprawdzenia „gdzie co jest” wiedziałam, że nasi chłopcy tu przepadną i będzie ich ciężko wyciągnąć poza bramy campingu. Tak też było. Każdy nawet pochmurny dzień zaczynali od spaceru po croissanty, które jeszcze ciepłe jedliśmy na werandzie naszego domku. Później biegli na basen, gdzie nad ich bezpieczeństwem czuwał ratownik, a wieczorem gdy już wróciliśmy z rodzinnej wycieczki lub spaceru biegli pograć w piłkę z nowymi kolegami. Na campingu mieli okazje również 1 raz zagrać w tenisa, podszkolić się w ping pinga oraz rozegrać międzynarodowy mecz w kosza lub siatkówkę. Mieli także swoje ulubione miejsce, w którym przesiadywali i się naradzali jak przekonać rodziców, by nigdzie się stąd nie ruszać.

🏡 Mieszkaliśmy na @delgardavillage w domku 6-osobowym Azure z 3 sypialniami, jadalnią, osobną łazienką i toaletą oraz werandą, którą szczerze pokochałam. Noclegi rezerwowaliśmy przez stronę @eurocamp_polska i bardzo wam tę opcję polecamy, ponieważ po pierwsze domki eurocampu są w niższej cenie niż te kupione bezpośrednio przez włoski camping oraz położone w niedalekiej odległości od basenów, restauracji i boisk. Bardzo sobie ceniliśmy te lokalizacje, ponieważ było tam zwyczajnie spokojniej  i naprawdę można było odpocząć. Do centrum campingu mieliśmy zaledwie 5-minutowy spacerek. Dla dzieciaków to oczywiście żadna odległość więc biegali po campingu jak szaleni z jednego placu zabaw na drugi, z jednego basenu na kolejny i tak w kółko. Nie martwiliśmy się o nich zupełnie, ponieważ przy basenach byli ratownicy, a po terenie campingu spacerowali animatorzy, którzy czuwali nad bezpieczeństwem.

Campingowe życie okazało się bardzo wygodne i w sumie jakby ktoś chciał, to przez 7 dni nie musiałby nawet opuszczać terenu campingu, ponieważ prócz wspomnianych wcześniej atrakcji dla dzieci można było zrobić tam zakupy w sklepie spożywczym (ceny były niższe niż w ogromnym markecie niedaleko nas), jeść obiad we włoskiej restauracji zlokalizowanej tuż obok sklepu, lub przekąsić coś na szybko w barze przy basenie. W „domku” eurocampu można było wypożyczyć bezpłatnie bule, gry planszowe i książki a w recepcji campingu wszelkie sprzęty do gry za kaucję (5 lub 10 euro) oraz rower i hulajnogę.

PESCHIERA DEL GARDA

Peschiera to miejscowość, w której znajdował się nasza camping oraz idealny cel podróży dla rodzin z dziećmi. Jest tam wszystko, co rodzinka potrzebuje: piękne miasteczko, restauracje serwujące pyszne jedzenie, ciepła woda w jeziorze, deptaki spacerowe, trasy rowerowe, parki rozrywki oraz 2 perełki turystyczne w odległości 20-30 minut: Sirmione i Lazise. Miasto wygląda jak prawdziwa twierdza poprzecinana mnóstwem kanałów wodnych. Nad centrum góruje forteca, a promenada biegnąca wzdłuż jeziora i plaże są jednymi z najładniejszych w całej okolicy. Liczne, bezpłatne punkty widokowe umieszczone na murach fortyfikacji zapewniają wspaniałe widoki na góry oraz dużą ilością zieleni. Peschiera to świetny wybór nie tylko na dłuższy pobyt, ale również wygodna baza do zwiedzania okolicy. Tuż obok miasta znajduje się autostrada A4 Turyn – Triest. Jest to trasa, dzięki której dostaniesz się do Werony, Padwy, lub Wenecji, a w drugą stronę np. do Bergamo i Mediolanu.

CO ZOBACZYĆ W PESCHIERA DEL GARDA:
🟥 Twierdza Peschiera wybudowana w XVI wieku. W lipcu 2017 roku Twierdza została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.
🟧 Porta Verona i Porta Brescia / 2 główne bramy prowadzące do zabytkowego miasta.
🟨 Ponte dei Voltoni / most, który zobaczycie na pocztówkach z Peschiery oraz Kanał Mezzo z zabudowaniami, licznymi restauracjami i kawiarniami.
🟩 Piazza San Marco, czyli historyczne centrum.
🟦 Zabytkowy kościół San Martino.
🟪 Promenada Lungolago Mazzini, biegnie przez 700 m od centrum miasta aż do niewielkiego portu i plaży Cappuccini.
⬛️ Parco Giochi Panoramico, czyli miejsce z punktem widokowym na port, plac zabaw i bar z pysznym Mojito.
⬜️ Gardaland i Movieland The Hollywood Park, czyli parki rozrywki dla dzieci oraz park wodny Caneva Aquapark. Parco Natura Viva, czyli safari dla całej rodziny.

WYCIECZKI: LAZISE / MONTE BALDO / SIRMIONE

Mieszkając w Peschiera del Gardą nie sposób było nie zwodzić pobliskich miasteczek. Tak naprawdę co kawałek można się pozachwycać krajobrazem i każde z miasteczek ma swój klimat. Zdecydowaliśmy się na 3 wycieczki, do których dojechaliśmy autem, ale spokojnie można też zwiedzać rowerem czy autobusem.

LAZISE
(Oddalone od Peschiery del Garda zaledwie 15 minut)

Lazise to klimatyczna, malutka miejscowość, znajdująca się na wschodnim brzegu jeziora Garda. Miasteczko jest otoczone średniowiecznymi murami z 1370 roku, a jego wnętrze to urokliwe wąskie uliczki, restauracje, kawiarenki i sklepiki. Fortyfikacje są częścią zamku, zbudowanego na planie kwadratu z pięcioma wieżami. Ogromne mury widać praktycznie z każdej części miasta, a z głównej trasy robią niesamowite wrażenie. Historia zamku sięga aż IX wieku, niestety nie można go zwiedzać, ponieważ należy do osoby prywatnej. A szkoda… bo ogrody z drona wyglądają przepięknie. Zastanawiasz się co zobaczyć w Lazise? Przygotowaliśmy krótką ściągę, by ułatwić ci zadanie.

✔️ Piazza Vittorio Emanuele — centralna część miasteczka z restauracjami, pizzeriami i sklepikami.
✔️ Najstarszą część miasta, wraz z portem, która znajduje się nad samym jeziorem Garda. Tam również przespacerujesz się szerokim deptakiem.
✔️ Zabytkowy kościół San Nicolo z XII wieku. Kilka wieków temu budynek kościoła był wykorzystywany jako teatr i magazyn. Obecnie podziwiać tam można odrestaurowane freski.
✔️ Zamek rodu Scaligeri z charakterystycznymi czterema wieżami. Dziś położny jest na terenie parku Willi Bernini. Zamek można podziwiać wyłącznie z zewnątrz, ponieważ jest własnością prywatną.

MONTE BALDO
(Oddalone od Peschiery del Garda 1h)

Kolejną tym razem całodniową wycieczką, na która się skusiliśmy było Monte Baldo. To największa atrakcja położonego u jej stóp miasteczka Malcesine. Do niedawna była jedyną na świecie kolejką linową, gdzie w trakcie wyjazdu wagonik pomału obracał się wokół własnej osi. Oczywiście nadal tak jest, ale z biegiem czasu wybudowano kolejne. Jeżeli podobnie jak my będziesz chciał wjechać na szczyt i podziwiać niesamowite widoki to te kilka wskazówek warto wiedzieć:

📍 Funivia Malcesine-M.Baldo, Via Navene Vecchia, Malcesine, Jezioro Garda. 1h od naszego campingu @eurocamp_polska (#współpraca ) w Peschiera del Garda.
🚗 Auto zostaw na płatnym parkingu, podziemnym pod dolną stacją kolejki. 2 jest kawałek dalej na ulicy Via naleje Vecchia (ta sama ulica) i kolejny przy jeziorze na Via Paina. Kolejne są troszkę dalej na Via Scoisse i Piaza Statuto.
🎫 Do gondoli są 2 kolejki. 1 dla osób bez biletów, które muszą się dostać do kasy, 2 dla osób z biletami internetowymi. Można je kupić na miejscu przez stronę lub apkę.
🎟️ Bilety kosztowały 25€ dorośli i 15€ dzieci. Do 1,2m dzieciaki gratis. Pieski również mogą wjechać za 8€ w kagańcu (można wypożyczyć za 10€ na miejscu do zwrotu po powrocie).
🧥 Zabierz ze sobą cieplejsze ubranie. Na szczycie jest chłodniej nawet o kilkanaście stopni.
🚠 Wjazd na szczyt Monte Baldo dzieli się na 2 etapy. Za 1 razem pokonujemy długość 1512 m i 463 m przewyższenia. Następnie przesiadka w San Michele i kolejny etap o długości 2813 m i przewyższeniu 1187 m.
🚡 Na 2 odcinku wagon powoli obraca się wokół własnej osi. Będziesz podziwiać zarówno górskie szczyty, jak i panoramę jeziora 🙂
🥘 Na szczycie jest restauracja i kawiarnia. W 1 kasie kupujesz posiłek, w kolejnych 2 (oddzielnie )odbierasz napoje i jedzenie.
🔴 Do Sun Michele schodziliśmy czerwonym szlakiem. Uwaga! Jest stromy i nawierzchnia jest nierówna.

SIRMIONE
(Oddalone od Peschiery del Garda 1h)

Ostatnią, ale chyba najbardziej urokliwą miejscowością, jaką udało nam się zobaczyć było Sirmione  i szczerze mówiąc właśnie stamtąd mamy najpiękniejsze wspomnienia. Co zobaczyć w tym malowniczym miasteczku? Oto kilka naszych propozycji:

✔️ Castello Scaligero, czyli warownia ze wszystkich stron oblana wodami jeziora Garda. W środku znajduje się malutkie muzeum, oraz punkt widokowy
✔️ Port turystyczny, czyli miejsce, z którego wykonane jest tzw. pocztówkowe lub Instagramowe ujęcie
✔️ Grotte di Catullo, czyli willa wybudowana za czasów Cersarstwa Rzymskiego. W środku znajduje się muzeum z artefaktami znalezionymi na półwyspie Sirmion
✔️ Plaże: przy Zamku Scaligerich, Lido delle Bionde i Jamaica Beach
✔️ Molo Il Pontile di Sirmione
✔️ Villa Cortine Palace Hotel
✔️ Park miejski z widokiem na Gardę
✔️ Kościół Sant’Anna della Rocca
✔️ Piazza Castello, Piazza Giosuè Carducci i Piazza Flaminia

Warto wybrać się w rejs łodzią, skosztować ogromnych lodów, które z pewnością zapadną dzieciakom w pamięci np. w Gelateria Mencini lub knajpce Bounty oraz owoców lub napojów z zielonej budki Carretto del Coccco, którą znajdziecie po lewej stronie, przed samym zamkowym mostem.

Na zwiedzanie przeznaczycie pół dnia lub jeżeli chcecie połączyć je z plażowaniem to cały. Pamiętajcie, że Sirmione to turystyczna perełka Italii, a co się z tym wiąże znalezienie miejsca parkingowego i sam wjazd do położonego na wąskim półwyspie centrum, które wbija się w jezioro na 4 km może podnieść nam ciśnienie. Dlatego polecamy wybranie się tam wczesnym rankiem i spacerowanie po uliczkach miasta praktycznie w samotności. Uwierzcie nam, wystarczy być na miejscu przed 8:00 a odczujecie sporą różnicę.

Podsumowując Jezioro Gardą było moją wymarzoną destynacją i nie zawiodłam się, a wręcz zachwyciłam. Wracamy szczęśliwi i naładowani pozytywna anergią, ale również z ogromnym niedosytem, bo cała zachodnia i północna część jezior jest nam całkowicie nieznana. Oczywiście chcieliśmy zobaczyć Limone i Riva del Gardą ale zwyczajnie zabrakło nam czasu. Chłopcy tak zachłysnęli się tym campingowym życiem, ż nawet ciężko ich było na spacer promenadą w Peschiera namówić. Mimo to udało się nam sporo zobaczyć i przypomnieć sobie jak bardzo kochamy Włochy.

ILE TO KOSZTOWAŁO?

Podsumowanie finansowe pobytu nad Jeziorem Garda w campingu Del Garda Village and Camping w okresie 29 kwietnia – 6 maja (7 noclegów)

🏡 NOCLEG 2650 zł Rezerwację zrobiliśmy przez stronę @eurocamp_polska 7 noclegów w domku Azur Lounge, AC.

🚗 KOSZTY DOJAZDU 1600 zł
Przejazd autem z Wrocławia do Włoch przez Niemcy i Austrię. Opłaty za autostrady i winiety to 290 zł, a paliwo wyniosło nas 1310 zł. Niemcy przejeżdżamy bezpłatnie. Austria płacimy 9,90€ za winietę 10-dniową, plus opłata 22€ w obie strony za autostradę A13 w kierunku Brenner. Najlepiej kupić winietę elektroniczną na stronie asfinag.at Unikniesz czekania na bramkach. Włochy to koszt 15,60€ w jedną stronę. Autostradą A22 z Brennero do Affi.

W Polsce litr oleju napędowego to ok 6,50 zł. W Niemczech/Austrii ok 2€. Włochy 1,70€.

🎫 BILETY 440 zł
Nie szaleliśmy z płatnymi atrakcjami. Byliśmy tylko w dwóch biletowanych miejscach. Wjazd kolejką z Malcesine na Monte Baldo 80€ oraz wejście do Groty Katullusa w Sirmione 16€

💶 WYDATKI NA MIEJSCU 2560 zł
550€ wydaliśmy na miejscu. Chłopcy często jedzą więcej niż my. 😁 Wizyta w restauracji to około 40-50€. Średnia cena Margarittty ok 9€. Danie główne ok 12€. Coperto 2€ od osoby.🥖 Przykładowe ceny w sklepie: Duża bułka 1,80€ – 8,28 zł / Cruasantt 1,40€ – 6,44 zł / Mleko 1,80€ – 8,28 zł / Nuttella 450g 4,80€ 22,08zł / Woda 1,5l – 0,80€ – 3,68 zł / Piłka 15€ – 69 zł.

🇮🇹 RAZEM za 4-osobową rodzinę w MAJÓWKĘ 7250 zł

Jeśli spodobał Ci się Nasz wpis UDOSTĘPNIJ GO PROSZĘ,
klikając w poniższy baner Facebooka lub Instagrama. 👇

🔹 Polub naszą strone na FACEBOOKU.
🔸 Zajrzyj na Nasz INSTAGRAM.
🔹 Obejrzyj więcej filmów na Naszym kanale YOU TUBE.