fbpx

Agnieszka Majewska
Agnieszka Majewska 7 Min Czytania

🏔️ NOCLEG Z WIDOKIEM NA SZCZELINIEC WIELKI

AHOJ! 🏡 Na zaproszenie Aloha Camp przyjechaliśmy na 3 dni do Radkowa. Nigdy wcześniej nie byliśmy w tej okolicy, dlatego pomysł od razu przypadł nam do gustu. Radków to mała miejscowość położona u stóp Parku Narodowego Gór Stołowych z małym zadbanym ryneczkiem, punktem widokowym, świetnymi restauracjami i zalewem, który po otwarciu nowego kąpieliska będzie jednym z najfajniejszych na Dolnym Śląsku miejscówek na wakacje.

Gdzie nocować w Radkowie? W nowoczesnych 6-osobowych Domkach Stefania, świetnie wyposażonych i przytulnych. Do dyspozycji gości jest sauna i bania, altana ogrodowa, grill i kociołek. Dodatkowo możesz wypożyczyć quada oraz rower i poszaleć na pobliskich polach i łąkach. 📌 Blisko stąd nad Zalew Radkowski, punkt widokowy Guzowata oraz Szczeliniec Wielki i Wodospady Pośny.

DOMKI

Chłopcom domki od razu się spodobały, szybko wybrali swoje łóżka i rozłożyli książeczki i gry planszowe. Okazało się jednak, że zupełnie niepotrzebnie je braliśmy, bo właściciele, którzy mieszkają kawałek dalej, zadbali o kolorowanki, kredki, książeczki, mapy i przewodniki turystyczne dla swoich gości. Nawet przynieśli nam lornetkę byśmy z tarasu, który dzięki szklanym otwierającym się drzwiom jest przedłużeniem salonu, mogli oglądać Góry Stołowe.

Do Domków Stefania możecie przyjechać w 6 osób oraz zabrać ze sobą psiaka. Na parterze znajduje się: salon z rozkładanym 2-osobowym narożnikiem, kuchnia, jadalnia oraz łazienka, a na piętrze: dwie sypialnie z czterema pojedynczymi łóżkami. Chłopcy oczywiście ustalili, że śpią sami, jednak w nocy zmienili zdanie i robiliśmy wielkie przemeblowanie, łącząc ze sobą trzy łóżka, w jedno ogromne rodzinne łoże.

Obok nas mieszkała rodzina z dziećmi, chłopcy szybko znaleźli sobie przyjaciół i razem bawili się w chowanego, berka oraz grali w piłkę. Dzięki temu mogliśmy posiedzieć na tarasie, w spokoju poczytać książkę, posłuchać podcastów i zaplanować wspólne wycieczki. Fajnie było tylko zdecydowanie za krótko. Koniecznie musimy tam wrócić, gdy już droga do Karłowa i kąpielisko będą otwarte.

UDOGODNIENIA DLA GÓŚCI

🔸 sauna i bania
🔹 wypożyczalnia rowerów i kładów
🔸 altana ogrodowa
🔹 grill i kociołek myśliwski
🔸 komplet wypoczynkowy na tarasie domku
🔹 wentylator
🔸 wi-fi
🔹 łóżeczko turystyczne

Strefę SPA można zarezerwować na wyłączność, na cały dzień lub nawet pobyt. To fajne rozwiązanie, z którego na pewno skorzystamy następnym razem. Podczas tego pobytu nie udało nam się skorzystać zarówno z sauny, jak i bani, ale odbiliśmy to sobie wypożyczając na 1 h quada! Godzina na pierwszy raz w zupełności wystarczy, a jest tam gdzie poszaleć! Tuż przed Domkami Stefania są pola, łąki i ścieżki, po których można szaleć do woli. Dzieciaki były podekscytowane, a Mariuszowi aż oczy błyszczały się ze szczęścia.

CO ROBILIŚMY W RADKOWIE? / DZIEŃ 1

Pierwszego dnia zobaczyliśmy 💦 Zalew Radkowski, który aktualnie jest w remoncie i powiem Wam szczerze, że bardzo chętnie przyjadę na otwarcie, bo nowa część prezentuje się fantastycznie. Obiad zjedliśmy w restauracji 🐟 Góry i Ości. W miejscówce, która bardzo pozytywnie nas zaskoczyła. Chłopcy zarządzili, że chcą tam jeść codziennie, bo było pysznie, klimatycznie i można było głaskać do woli króliczki. Na Facebooku równie gorąco polecaliście restauracje przy samym zalewie Made in Sudety. Na wieczór jeszcze jedna miejscówka MUST SEE — punkt widokowy ⛰️ Guzowata, gdzie trafiliśmy na wspaniały zachód słońca.

CO ROBILIŚMY W RADKOWIE? / DZIEŃ 2

🌄 Kolejny dzień Mario z Mikim i Arinką rozpoczęli bardzo wcześnie, bo już o 6:00 rano. Przespacerowali się przez pola i łąki do Zalewu Radkowskiego, a stamtąd żółtym szlakiem wdrapali się na platformę widokową Guzowata. 🏔️ Gdy już reszta ekipy wstała, ruszyliśmy na szlak. Początkowo mieliśmy jechać na Radkowskie Skały i zrobić 2 km malowniczą pętlę, niestety okazało się, że ⚠️ droga w stronę Karłowa jest zamknięta i będzie tak aż przez rok! Zostało więc obrać inny kierunek: Szczeliniec albo pętlę przez Wodospady Pośny. Zdecydowaliśmy się na 2 opcję, wędrując początkowo 🔵 niebieskim, a później 🟡 żółtym szlakiem. To trasa bardzo w stylu Parku Narodowego Gór Stołowych. Pokonaliśmy skalne schody, mijaliśmy ogromne głazy, wąskie przesmyki między skałami i niskie przejścia pod wielkimi kamieniami. Same 💧 wodospady nie zrobiły na nas ogromnego wrażenia, choć mają swój klimat. Mimo to wędrowało się bardzo przyjemnie. W tej części Gór Stołowych jest cicho i spokojnie. Pokonując pętlę, będziecie podziwiać formacje skalne, wsłuchacie się w szum potoku i poczujecie klimat wędrówek z dawnych lat, dzięki starym, kamiennym szlakowskazom.

🚶🏻‍♂️ Pod wieczór zrobiliśmy sobie jeszcze króciutki spacer po rynku w Radkowie. Fajne miejsce, ma swój urok i klimat. Warto wybrać się, choć na krótką przechadzkę wokół i sprawdzić, co kryje się w starych drzwiach i bocznych uliczkach.

ATRAKCJE TURYSTYCZNE GMINY RADKÓW:

• Taras widokowy na Górze Guzowatej
  • Ścieżka dydaktyczna Niknąca Łąka
  • Park Dinozaurów w Karłowie
  • Bazylika Nawiedzenia NMP, kalwaria, ruchoma szopka, skansen dawnych sprzętów i mini zoo w Wambierzycach
  • Wieża widokowa w Suszynie i Muzeum Suszyńskich Kamieni
  • Zamek Sarny
  • Zamek Kapitanowo
  • Ruiny Zamku w Ratnie Dolnym
  • Zabytkowy Węzeł Kolejowy w Ścinawce

100 NA WYJAZD Z ALOHA CAMP

👉 Chcesz 100 na pierwszy wyjazd z Aloha Camp? To portal przez, który rezerwowaliśmy Domki Stefania, który oferuje noclegi blisko natury. Klikając w ten link https://alohacamp.com/r/amajewska8 lub wpisując kod: amajewska8 podczas zakładania konta w serwisie Aloha Camp otrzymacie 1️⃣0️⃣0️⃣ zł zniżki na pierwszą rezerwację dowolnego obiektu.

Jeśli spodobał Ci się Nasz wpis UDOSTĘPNIJ GO PROSZĘ,
klikając w poniższy baner Facebooka lub Instagrama. 👇

🔹 Polub naszą strone na FACEBOOKU.
🔸 Zajrzyj na Nasz INSTAGRAM.
🔹 Obejrzyj więcej filmów na Naszym kanale YOU TUBE.