fbpx

Agnieszka Majewska
Agnieszka Majewska 4 Min Czytania

W Sielskim Klimacie!

AHOJ! 🌼 Mam dla Was świetną wiadomość! Muzeum Wsi Opolskiej w Opolu jest już otwarte dla zwiedzających! My uwielbiamy tu przyjeżdżać! Ludowy klimat tego miejsca jest niepowtarzalny! Gdy już Wam się znudziła kolejna wycieczka do lasu i marzycie by zobaczyć coś nowego polecam ogromnie opolski skansen. Mam słabość do takich miejsc! Czuję tu ogromny spokój i wracam pamięciom do czasów dzieciństwa gdzie całymi dniami biegałam po podwórku, wspinałam się na drzewa i taplałam w błocie. Panuje tu cudowna cisza… jakby czas się zatrzymał.

🌻Muzeum Wsi Opolskiej leży w opolskich Bierkowicach. Z Wrocławia dojedziemy na miejsce autostradą A4 lub przez Brzeg w godzinę czasu! To olbrzymi teren zajmujący 10ha! Skansen podzielono na zagrody, w których można zwiedzać 24 budynki z regionu: opolskiego, oleskiego, namysłowskiego i nyskiego. Możemy wejść do karczmy, kuźni, budynku szkolnego, kościoła, młyna wodnego, spichlerzy i chat chłopskich. Po drodze mijamy drewniane wiatraki, kamienne kapliczki i studnie. Wnętrza kryją liczne eksponaty – zapomniane i już dawno nieużywane w naszych czasach. 🐑Wokół ludowych chat rosną stare drzewa, kwieciste łąki, w zagrodach mieszkają zwierzęta a przy drewnianych płotach utworzono ogródki kwiatowo- ziołowe.

🚶‍♂️🚶‍♀️Muzeum Wsi Opolskiej można zwiedzać czerwoną (1250m) lub niebieską (650m) trasą. My byliśmy w skansenie rok temu i trafiliśmy na przepiękną pogodę. Spacerowaliśmy czerwonym, 2-godzinnym szlakiem i spędziliśmy tu pół dnia! Zabraliśmy ze sobą dziadków i prababcie – byli zachwyceni! Odnaleźliśmy mnóstwo eksponatów i starych mebli, które do teraz znajdują się w naszym starym, wiejskim domu. Wizyta w skansenie to sentymentalna podróż ale również wspaniała lekcja historii! Prawie w każdej chacie spotkamy przewodnika który opowiada o wszystkim z ogromną pasją! 👩‍🏫Na nas największe wrażenie zrobiła Pani przewodnik w budynku szkolnym, która zachęcała chłopców do pisania piórem, pozwoliła „zadzwonić na przerwę” dzwonkiem i opowiedziała o życiu szkolnym w tamtych lat.

CO WARTO WIEDZIEĆ:
⚠️Od 4 maja 2020r Muzeum Wsi Opolskiej rozpoczyna częściowe udostępnianie ekspozycji dla zwiedzających. Będzie możliwość zwiedzania terenów parkowych, udostępnione zostaną również 4 wnętrza zabytkowe, bez obsługi przewodnickiej.
❗️Bilety będzie można kupić wyłącznie ON-LINE.
⚠️Wstęp na teren skansenu będzie dostępny przez automatyczną bramkę po zeskanowaniu kodu kreskowego na wydrukowanym bilecie lub na urządzeniu, na które został pobrany bilet przy transakcji on-line.
❗️Muzeum będzie czynne w następującym systemie czasowym: poniedziałek-piątek w godz. 10-15, sobota-niedziela w godz. 10-18
⚠️Ceny biletów: bilet spacerowy – 3 PLN, bilet ulgowy dla dzieci w wieku przedszkolnym – 1 PLN. W poniedziałki wstęp do Muzeum jest bezpłatny

📌Adres: ul.Wrocławska 174, Opole
⏰Czas zwiedzania: 1-2 godz. w zależności od wybranej trasy.
🚗Przed obiektem znajduje się bezpłatny parking.
🔸Na terenie skansenu są liczne polany, na których można piknikować
🔹Wystawy czasowe umieszczane w zabytkowych spichlerzach i budynku administracyjnym
🔸Muzeum organizuje lekcje muzealne, podczas których dzieci mają okazję uczestniczyć w wypieku chleba, wyplataniu koszy wiklinowych czy wykonywać tradycyjne ozdoby
🔹Na jego terenie odbywają się imprezy plenerowe popularyzujące folklor, jest tu też sklep z pamiątkami, gdzie można kupić m.in. wyroby rękodzieła.
🔸Tuż obok skansenu znajduje się restauracja