fbpx

Agnieszka Majewska
Agnieszka Majewska 3 Min Czytania

Punkt widokowy na Karkonosze

AHOJ! 🗻 Dzisiaj zabierzemy Was na szczyt położony w centrum Karpacza. Karpatka to wzgórze o wysokości 726 m n.p.m. z którego rozpościera się przepiękny widok na Karkonosze i miasto. Panorama sięga od Skalnego Stołu po Słonecznik i Pielgrzymy. Łatwo rozpoznasz charakterystyczne miejsca, gdyż na górze umieszczono tablice informacyjną.

Wycieczka na Karpatkę będzie idealna na pierwsze piesze wędrówki, na zimowy spacer lub dla osób, które nie czują się na siłach, by ruszyć w wyższe partie gór. Dzieciom się spodoba! 😊 Spacer zaczniecie od przywitania się z Duchem Gór (park przy zaporze na Łomnicy), następnie rozpoznacie kilka metalowych rzeźb zwierząt, które można spotkać w górach: jelenia, wilka, niedźwiedzia lub dzika, przejdziecie po tamie na rzece Łomnicy i sosnowym lasem powędrujecie na szczyt.

🚶‍♀️Szlak jest krótki, całkiem prosty, z licznymi skałami granitowymi i wąskimi ścieżkami. Nam bardzo się podobał i chętnie wrócimy tam zimą. 🔍 Rozglądajcie się za kociołkami wietrzeniowymi czyli kulistymi zagłębieniami w skale. Możecie też wybrać się na północne stoki wzgórza poszukać pozostałości po kopalniach srebra z XVIII wieku oraz krzyży wykutych na czworobocznych słupkach, które kiedyś wskazywały granice działek.

Tak jak zaplanowałam na Karpatkę wybraliśmy się także zimową porą. Grudniowy weekend w Karpaczu mimo kiepskiej pogody i mgły wykorzystaliśmy na wspólne wędrówki, jazdę na sankach, robienie aniołków na śniegu, bitwę na śnieżki i typowe rodzinne atrakcje. 🏔️ Weszliśmy na Grabowiec zobaczyć kaplicę św. Anny, po drodze rozbijając kilkadziesiąt zamarzniętych kałuż, podziwialiśmy panoramę Karpacza z punktu widokowego na Karpatce, spacerowaliśmy wzdłuż Łomnicy oraz odwiedziliśmy dwa muzea: klocków Lego, oraz gier i konsol w Karpaczu. 🏔️ Po dojechaniu na miejsce okazało się, że nasz apartament Sun&Snów KARPATIA na ulicy Myśliwskiej leży na zboczu Karpatki. Do 🔴 czerwonego szlaku dzieliło nas dosłownie 5 minut, a wejście na sam szczyt zajęło nam maksymalnie 15 minut. Mariusz był tam z Arią każdego ranka i zachwycał się bajecznymi krajobrazami.

CO WARTO WIEDZIEĆ:
📌 Karpacz / Park przy Zaporze na Łomnicy
🚗 Auto zaparkuj na ulicy Konstytucji 3 Maja
🔴 Za tamą na Łomnicy skręć w prawo w szlak czerwony, a na powrocie wybierz 🔵 niebieski robiąc małą pętlę
🏡 Z apartamentów Sun&Snów KARPATIA na ulicy Myśliwskiej należy wybrać 🔴 czerwony szlak od którego będzie cię dzielić dosłownie 5 minut, a wejście na sam szczyt zajmie ci maksymalnie 15 minut.
👶🏻 Trasa nie nadaje się dla wózków niemowlęcych, w grę wchodzi wyłącznie nosidło lub chusta

Jeśli spodobał Ci się Nasz wpis UDOSTĘPNIJ GO PROSZĘ,
klikając w poniższy baner Facebooka lub Instagrama. 👇

🔹 Polub naszą strone na FACEBOOKU.
🔸 Zajrzyj na Nasz INSTAGRAM.
🔹 Obejrzyj więcej filmów na Naszym kanale YOU TUBE.